Новини
Асоциация „Българска книга“ приема номинации за наградите „Рицар на книгата“ Печат
ricar_na_knigata.png
Асоциация „Българска книга“ приема номинации за наградите „Рицар на книгата“, които се присъждат за изключителни заслуги в областта на книгите и четенето за изминалата година в следните категории:
• общественик,
• журналист или медия,
• библиотека или библиотекар,
• учител или училище.
Всеки може да номинира кандидат за наградите „Рицар на книгата“ чрез попълване на електронния формуляр. Номинации се приемат до 15 октомври 2022 г. Победителите се определят чрез онлайн гласуване от членовете на Асоциация „Българска книга“.
 
Проект на ББИА по Оперативна програма „Добро управление” Печат
eu_sefright.png     logo-bg-right.jpg
Българската библиотечно-информациона асоциация е бенефициент по проект BG05SFOP001-2.025-0114 „Развитие на политиките за взаимодействие с гражданското общество в процеса по мониторинг и оценка на въздействието на законодателството” по Оперативна програма „Добро управление” по процедура BG05SFOP001-2.025 „Повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство“, Приоритетна ос № 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ на стойност 59 869,80 лв., финансирано със средства на Европейския съюз. Общата стойност на финансирането е 11 145 970 лв.,  включително съфинансиране от ЕСФ (85%) в размер на 9 474 074 лв. и национално финансиране (15%) в размер на 1 671 896 лв. Проектът ще се изпълнява в срок от 12 месеца от сключването на договора, като в хода на изпълнението ще бъде разработена методика за гражданско включване в процеса на оценка на въздействието на законодателството, приложима за различни сфери на управление и типизирана шаблонна процедура за извършване на мониторинг и оценка на въздействието, приложима по отношение на различни по вид и обхват нормативни и стратегически актове. С типизираната шаблонна процедура ще се извърши пилотен анализ с цел мониторинг и оценка на въздействието на релевантен за дейността на ББИА нормативен акт.
 
Сборник с доклади от XXXІ национална конференция на ББИА Печат
logobbia_m.jpg
Излезе от печат сборникът „Библиотеките – предизвикателства и трансформации в COVID-19 среда“. Сборникът се разпространява безплатно на авторите на доклади, на библиотеките – колективни членове на ББИА и на председателите на териториалните секции в страната. 
Екземпляри от сборника може да се получат в офиса на ББИА на ул. „Христо Белчев“ 2, ет. 5, офис 16 или да бъдат изпратени по пощата/с куриер за сметка на получателя. За повече информация: имейл:  Този имейл адрес е защитен от спам ботове, нужна е Javascript поддръжка, за да го видите. , тел. 0885311854.

 
Нови такси за курсовете от ЦПОБ Печат
logobbia_m.jpg

Уважаеми колеги,
УС на ББИА взе решение за актуализиране на таксите за курсовете от ЦПОБ, считано от 1 юли 2022 г., както следва:

Цена на курс:                                                             до 10 часа      до 20 часа      до 30 часа
- за индивидуални членове и за библиотекари
от библиотеки, колективни членове на ББИА:             30 лв.              40 лв.              50 лв.          
- за нечленове на ББИА:                                                60 лв.              80 лв.            100 лв.     

 
Становище на ББИА Печат
logobbia.jpgСтановище в подкрепа на Декларацията от участниците в националната среща на синдикалните представители в библиотеките, 12 – 13 май 2022, Ловеч

Ние подкрепяме справедливите искания на колегите и настояваме да се спази вече приетото и подписано Допълнително споразумение № РД11-00-286/08.11.2021 г. към Браншовия колективен трудов договор, подписан на 18.12.2020 г.

Регионалните библиотеки (РБ) са гръбнакът на мрежата на обществените библиотеки в страната, в тях работят 1177 библиотечни и други квалифицирани специалисти, те имат технически и помощен персонал. Без преувеличение можем да кажем, че именно тези специалисти поеха всички предизвикателства и извършиха много трансформации в своите библиотеки в COVID-19 среда и полагат много усилия за работа по смекчаване на вредните последици от огнището на COVID-19. Благодарение на работата на тези специалисти в библиотеките бяха въведени нови политики в развитието на колекциите им – разшири се обхвата на дигитализираните документи, защото достъпът до цифрово съдържание в библиотеките се е увеличил два или три пъти в сравнение с цифрите преди COVID-19; РБ са инкубатора на нови дигитални услуги за гражданите – чатботове, библиомати, дистанционно извършвани справки, сканирани материали, ползване на краеведски електронни библиотеки и справочници, виртуални методически кабинети и други. Персоналът на РБ положи неимоверни усилия да бъдат създадени пространства за творчество, сигурност и доверие – имаме съвършено ново, отворено пространство за хората в новата сграда на РБ – Бургас, имаме на доста места модернизиране на библиотечната инфраструктура, използват се външни, открити пространства за дейности в различните библиотеки. Всичко това доведе и до нови умения и нови роли на персонала и използването на подходи за професионално образование и обучение на библиотекарите, съобразени с бъдещето. Реализират се също така и проекти за обучение на гражданите.
Инициативността и усърдието на работещите в РБ са в основата на връщането на потребителите в тях след COVID-19 пандемията. Днес същите тези специалисти при кризата с войната в Украйна работят и с украинските бежанци.
Всичко това може да бъде видяно в българските регионални библиотеки, проследявайки техните интернет страници, професионалния печат и в социалните медии.
Освен всичко това, ние настояваме подходът към различните културни сектори да бъде еднакво справедлив. Библиотеките, музеите, архивите и галериите в международната теория и практика се определят като институции/организации за информация и документация, които събират, съхраняват и предоставят за обществено ползване и в полза на цялото общество културни ценности. Справедливо е когато се увеличи бюджетът на регионалните музеи и се прие постановление за увеличаване на заплатите на музейните специалисти, това да стане реалност и в библиотечния сектор.

Настояваме за достойно заплащане на труда на работещите в РБ, за да имаме модерни библиотеки и за да може българските библиотеки да работят с дневния ред на европейските и световни библиотеки. Разчитаме на работещите в тези библиотеки специалисти, за да може библиотеките да играят активна роля в осъществяването на екологичния и цифровия преход и устойчивостта.  

УС на ББИА
 
11 май – професионален празник на библиотекарите Печат
nbs_2022_11_mai.jpg
Честит празник, колеги!

В днешния ден си пожелаваме да сме здрави и все така активно да работим за благото на обществото!

УС на ББИА
 
Годишни библиотечни награди на ББИА за 2021 Печат

logobbia_m.jpg

Категория „Млад библиотекар на годината 2021“ 

Валентин Валентинов Апостолов, Регионална библиотека „Петко Р. Славейков“ – Велико Търново                                 
Категория „Библиотекар на годината 2021

Рени Иванова Димитрова, Библиотека при Аграрен университет – Пловдив

Категория „Библиотека на годината 2021“ 

Регионална библиотека „Пейо К. Яворов” – Бургас

Категория „Подкрепа за библиотеките 2021

Борислав Нинов Маринов
акад. Иван Николов Юхновски
фирма „Кортева Агрисайънс България“ ЕООД

Награда „Снежана Янева” за иновативна библиотека 2021


Библиотека при НЧ "Съзнание – 1927" – с. Долни Вадин, общ. Оряхово

 
XVI Национална библиотечна седмица Печат
nbs2022_logo_w.jpg
ББИА организира XVI Национална библиотечна седмица под надслов „Инвестираме в библиотеките – инвестираме в бъдещето ни“ в партньорство с Фондация „Глобални библиотеки – България”. Откриването и връчването на Годишните награди на ББИА за 2021 г. ще бъде на 9 май от 13:00 ч. в Американския център на Столична библиотека. На 13 май от 11:30 ч. на същото място ще се проведе Кръгла маса „Библиотеките – постижения и резултати, ползи и възвръщаемост на инвестициите“.
Молим колегите, които ще участват в откриването да изпратят заявки до 4 май 2022 г., а колегите, които ще участват в кръглата маса – до 11 май 2022 г. на имейл: Този имейл адрес е защитен от спам ботове, нужна е Javascript поддръжка, за да го видите. Молим всички колеги, които ще организират събития в рамките на НБС, да изпращат информация за подготвената програма и заявки за материали (плакат и брошура) до 3 май 2022 г. на имейл: Този имейл адрес е защитен от спам ботове, нужна е Javascript поддръжка, за да го видите.
 
Покана за участие с доклади в XXXII Национална конференция на ББИА Печат
logo_shumen.png

ББИА ще проведе своята XXXII Национална конференция на тема "Библиотеки, медии, социални мрежи – практики и резултати" на 7 и 8 юли 2022 г. в РБ „Стилиян Чилингиров” – Шумен. Моля да изпращате своите предложения за доклади (заглавие и анотация до 700 знака) в срок до 31 май 2022 г. на имейл  Този имейл адрес е защитен от спам ботове, нужна е Javascript поддръжка, за да го видите. , като посочите и координати за обратна връзка. След като бъдат разгледани всички получени предложения, комисията по организация на конференцията ще уведоми авторите на одобрените доклади до 6 юни 2022 г.
Очакваме вашето активно участие и интерес!
Пълен текст...
 
Научен форум „Книга и шрифт. Традиция и съвременност“ Печат
konferencia_kinga_shrift_2022.jpg   izlojba_kinga_shrift_2022.jpg
На 7 април с изложбата „Книга и шрифт“ (зала 1С, СБХ, етаж 1, ул. Шипка 6) от 17.30 ч. се открива първият по рода си в България интердисциплинарен научен форум „Книга и шрифт. Традиция и съвременност“, като на 8 и 9 април в Нова конферентна зала на СУ „Св. Климент Охридски“ ще се проведе научна конференция и специализирана Работилница „OpenType технологиите в шрифтовия дизайн“. 
Пълен текст...
 
<< Първа < Предишна 1 2 Следваща > Последна >>

Резултати 1 - 14 от 18
Посолство на САЩ в БългарияГьоте институт - България  Американска библиотечна асоциацияЕвропейско бюро на библиотечните, информационните и документационните асоциации Фондация Глобални библиотеки - БългарияМемориален фонд Снежана Янева
facebook          
Copyright © 2000 – 2022 Българска библиотечно-информационна асоциация
София 1000, ул. „Христо Белчев“ 2, ет. 5, офис 16; тел. 0885311854; имейл:  Този имейл адрес е защитен от спам ботове, нужна е Javascript поддръжка, за да го видите.