Конкурси
Пещера
За ученици от 7. до 12. клас
Срок: 22 април 2021 г.
---------------------------------
Добрич
За ученици от 8. до 12. клас
Срок: 15 юни 2021 г.
Национален календар
на библиотечните инициативи през 2021 г.
на библиотечните инициативи през 2021 г.
Присъединете се към

Месечен е-бюлетин
Актуални новини и предстоящи прояви
Начало
Професионално образование и квалификация
Предложения за продължаващо образование и придобиване на ІІІ степен на квалификация по професията Библиотекар.
Уебинар „Европейските структурни и инвестиционни фондове (2021 – 2027): възможности за библиотеките” |
![]() |
![]()
На 17 март 2021 г. се проведе националният уебинар на ЕБЛИДА с българските библиотеки, организиран от ББИА и ФГББ и посветен на възможностите за финансиране на библиотечни проекти чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове. Националната библиотека „Св. св. Кирил и Методий“, Библиотеката на МУ – Пловдив и РНБ „П. Р. Славейков“ – Велико Търново запознаха участниците с опита си при изпълнението на проекти, финансирани по ЕСИФ през изминалия програмен период. Директорът на ЕБЛИДА Джузепе Витиело представи насоките по темата, включени в доклада на организацията „Да мислим немислимото: програма на европейските библиотеки в условията на пост-Ковид, свързана с Целите за устойчиво развитие и финансирана от Европейските структурни и инвестиционни фондове (2021 – 2027)“.
Беше демонстриран и инструментът Матрица на ЕБЛИДА , разкриващ перспективите пред библиотеките за прилагане на практика в своите дейности на Програмата за Устойчиво развитие на Европа до 2030 г. чрез участие в проекти, финансирани по ЕСИФ. На матрицата всяка от целите за устойчиво развитие е обвързана с допълнителни секции: 1. Подбор на програми на ЕС, релевантни за библиотеките; 2. Библиотечни политики; 3. Възможности за библиотечно финансиране; 4. Основни индикатори и 5. Библиотечни индикатори. По време на дискусията Директорът на ЕБЛИДА и Президентът на организацията Тон ван Влимерен отговориха на конкретни въпроси на участниците.
|
Следващ > |
---|