Електронни книги в САЩ: 2010 – 2013 |
|
|
Автор: Джеймс ЛаРу Рубрика: Актуално Публикувана: бр. 4, август 2013
Библиотекарите в Съединените щати от десетилетия предвиждат появата на дигиталната книга. В крайна сметка, около 2009 година, Amazon Kindle и електронният четец на Sony станаха популярни коледни подаръци. Скоро бяха последвани от четеца Nook на Barnes and Noble. До 2011 – 2012 г. iPad на Apple стана най-стилният избор, следван от множество таблети, работещи с операционната система Андроид. Първите последователи на тази технология бяха на средна възраст, добре образовани представители на заможната средна класа. До края на 2012 г., около 20% от библиотечните потребители имаха електронни книги и ги предпочитаха пред печатните. Пак до края на 2012 г., около 50% от продажбите на популярна художествена литература бяха в електронен формат. Защо? Електронните книги бяха удобни. Можеха да се закупят незабавно, по всяко време и всеки ден. При пътуване читателите могат да качат десетки книги и списания на тънките и леки устройства. Електронните книги могат да се настроят с едър шрифт за по-лесно четене. И електронните книги бяха, поне в началото, малко по-евтини от печатните...
Цялата статия можете да прочете, ако се абонирате за печатното или електронното издание на списание ББИА онлайн!
|