Отказите като критерий за читателска удовлетвореност |
![]() |
![]() |
Автор: Екатерина Полякова При съвременните тенденции на отлив от библиотеките в световен мащаб ние, библиотекарите, сме длъжни да проучим причините за него и да анализираме равнището на удовлетвореност на читателските потребности. Важен критерий за качеството на работата ни са т.нар. „откази“. Потребителите питат защо го няма искания материал, защо мога да го ползвам само в читалня, защо няма по-голяма екземплярност от търсените заглавия за заемане за дома? Все въпроси, на които сме длъжни да отговорим адекватно, съобразно работата ни с читателските искания. Това наложи провеждането в Народната библиотека „Иван Вазов“ (НБИВ) – Пловдив на шестмесечно наблюдение върху неудовлетворените читателски искания в звената Заемна за дома и Читалните зали.
Народната библиотека „Иван Вазов“ е второто по големина фондохранилище сред обществените библиотеки в страната и получава пълен депозит съгласно Правилника за прилагане на Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения. Необходимо е да се отбележи, че много издатели игнорират Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения, много автори сами издават и разпространяват книгите си. Този факт води до непълнота и пропуски във фонд Депозит – самостоятелна структурна единица във фонда на НБИВ, която се комплектува в съответствие с депозитните списъци на отдел „Депозит“ в Националната библиотека „Св. св. Кирил и Методий“... Цялата статия можете да прочете, |