Издателска дейност

Фондация Америка за България
В момента има 16 посетители в сайта
Преглед на иновациите в обществените библиотеки (Независим доклад, част от „Поглед върху библиотеките от бъдещето“, поръчан от Съвета по изкуствата на Англия) 2 ПДФ Печат

Автор: Ipsos MORI, Shared Intelligence
Рубрика: Актуално
Публикувана: бр. 1, февруари 2017

4. Библиотеките приемат различни местни дефиниции на целите
Ясно изразена социална мисия
Освен всичко друго, мисията на обществената библиотека на Чикаго е да предоставя качествена възможност за всички в града да четат, да се учат ида откриват. Това е отбелязано в програмата „Една книга, единно Чикаго“, която е общоградска инициатива за четене, насърчаваща всички да четат определена книга и после да присъстват на клубни мероприятия или да я обсъждат с приятели. Библиотеката отговаря на социалната си мисия и по много други начини, включително с програмата за подготовка за работа, имаща за цел да се пребори с високото ниво на безработица в града. Програмата CyberNavigators е създадена, за да се преодолее дигиталното разделяне, а програмата „YOUmedia“е насочена към младежите и интересите им да се ангажират, да създават и да се учат с новите медии, благодарение на ментори и онлайн ресурси.
Голяма част от работата на обществената библиотека в Чикаго е подкрепена от едноименната фондация, основана от библиотеката и града през 1986 г. Фондацията привлича големите донори и провежда събития, свързани с набиране на средства. Библиотеката е провела изследване за ролята на библиотеките в обществото съвместно с Института за взаимоспомагателно развитие на общността към Северозападния университет в Чикаго.
Експертна роля за младежите
Треньорите по дигитална грамотност в Айдахо използват „шампионския“ модел, за да предоставят по-добри услуги и за да насърчават младежите. Този проект предлага на младежите възможност да участват като експерти по дигитална грамотност към местната обществена библиотека и да обучават членовете на общността да използват технологии и онлайн услуги, Туитър и Фейсбук, да си създават имейл акаунти и да работят с търсачки. Това давана хората възможност да получат информационни умения, повишава положителния имидж на младежите и обогатява трудовата им характеристика...

Цялата статия можете да прочете, 
ако се абонирате за печатното или електронното издание на списание ББИА онлайн

 
IFLA
Посолство на САЩ в БългарияБритански съвет в БългарияГьоте институт - България  Американска библиотечна асоциацияEBLIDA Фондация Глобални библиотеки - България