Професионална квалификация

Изследване на читателите и читателските интереси. Оценка на представянето на библиотеката (performance indicators) ПДФ Печат

Лектор: Яна Спасова
Продължителност: 20 часа

------------------------------------------

Анотация:

Базови познания и умения, свързани със социологията и проучванията, които ще позволят на участниците да изготвят инструментариум и самостоятелно да провеждат изследвания сред читателите за изучаване на читателските интереси и нагласи, да генерират идеи за създаване и да тестват нови услуги, да оценяват представянето на библиотеката и да проследяват динамиката на ключовите индикатори. Курс със силна практическа насоченост.

Предназначен за:

Няма специфични изисквания по отношение на участниците.

Продължителност:

20 часа

Лектор:

Яна Спасова – Изследователска агенция ЕСТАТ ООД

Възможни дати за провеждане:

Дати по договаряне.

Желанието си за участие в курса можете да заявите, като попълните електронната заявка.

Проведени курсове:

25 - 26 юни 2011 г. – в София

Основни теми:

  • Marketing intelligence – новият подход към информацията
    • дефиниция
    • обхват на понятието
    • видове
    • особености при организации в полза на общността
    • роля в стратегическото и маркетингово планиране на организациите
    • бъдещо развитие на индустрията
  • Изследванията на пазара като елемент от marketing intelligence
    • дефиниция
    • видове изследвания
    • видове набиране на данни – първична и вторична информация
  • Количествени изследвания
    • исторически бележки
    • дефиниция и основни приложения
    • количествени методи за набиране на информация
    • изследвания за измерване на удовлетвореност на потребителите
    • данни от количествени проучвания (отношение към библиотеките и техните служители, мястото на библиотеката като информационен източник, профил на потребителите, имидж на библиотеките)
    • особености на разработката на количествен въпросник
    Практическа част: разработка на въпросник за профилиране на читателите, читателските интереси и измерване на удовлетвореността от предоставяните им услуги
  • Качествени изследвания
    • исторически бележки
    • дефиниция и основни приложения
    • качествени методи за набиране на информация
    • данни от качествени изследвания (отношение към библиотеките и техните служители, мястото на библиотеката като информационен източник, библиотеката на бъдещето)
  • Други видове изследвания
  • Обработка на и анализ на информацията
    • кодиране, въвеждане, основни резултати
    Практическа част: обработка на данни
    • анализ
  • Онлайн изследвания
    • Особености
    Практическа част: основни принципи при изработката на онлайн въпросник
  • Бъдещето на индустрията
  • Измерване на представянето на библиотеката (performance indicators) като елемент от marketing intelligence процеса
    • Обхват
    • Цели и основни дефиниции
    • Критерии
    • Индикатори (performance indicators) – общо описание, методи за набиране на информацията, източници, приложение
    • Видове индикатори за изпълнение
    • Основни индикатори и начин за изчисление
    Практическа част: изчисление на индикатори за измерване на представянето по данни от проучвания
  • Възможности за търсене на външна информация
  • Q&A Session
 
IFLA
Посолство на САЩ в БългарияБритански съвет в БългарияГьоте институт - България  Американска библиотечна асоциацияEBLIDA Фондация Глобални библиотеки - България